Ο ιστορικός σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου απειλείται από σχέδια μετατροπής του σε ποδηλατόδρομο, πυροδοτώντας αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις, τοπικές αρχές και πολίτες. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μαζί με το ΤΕΕ έχουν αναθέσει μελέτη ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση σκοπιμότητας, ενώ η ΕΛΛΕΤ υπογραμμίζει ότι η υποδομή αξίζει 5-6 δισ. ευρώ και διατηρείται σε καλή κατάσταση χάρη σε εθελοντές.
Η γραμμή Κόρινθος–Καλαμάτα περιλαμβάνεται στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο και στο Διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών TEN-T, με σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμισή της και σχέδια επαναλειτουργίας της. Τοπικές αρχές και δήμοι της Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας ζητούν την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, ενώ ελληνοελβετική πρωτοβουλία προτείνει τουριστική αξιοποίηση, κατά τα πρότυπα των διάσημων ελβετικών Bernina και Albula Express.
Το θέμα έφτασε στο Ευρωκοινοβούλιο, με τον ευρωβουλευτή Γιάννη Μανιάτη να καταθέτει ερώτηση για τις περιβαλλοντικές, συγκοινωνιακές και αναπτυξιακές συνέπειες της μετατροπής, τονίζοντας ότι η γραμμή δεν είναι κατάλληλη για ποδηλατόδρομο και μπορεί να επαναλειτουργήσει οικονομικά και βιώσιμα ως σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η ΕΛΛΕΤ ζητά την ακύρωση των διαγωνισμών, τον χαρακτηρισμό του σιδηροδρόμου ως μνημείο και την επαναλειτουργία του, με στόχο να αποτελέσει «όχημα» για νέο θεματικά προσανατολισμένο τουριστικό μοντέλο στην Πελοπόννησο.
Επιμέλεια Κειμένου: Αγγ. Κ.
