
Σε επικοινωνιακή φιέστα στο Βουλευτικό μετέτρεψε ο Ορφανός την υποχρέωση που έχει εκ του νόμου να φροντίζει τα αδέσποτα.
Στο δελτίο τύπου που απέστειλε μας ενημέρωσε ότι η αντιδήμαρχος αγαπάει τα αδέσποτα, ότι οι δράσεις που θα κάνει είναι στοχευμένες και ότι θα βοηθήσουν σε αυτό οι φιλοζωικές οργανώσεις της περιοχές.
Δεν απάντησε όμως στο μείζον πότε θα δημιουργεί Δημοτικό Καταφύγιο το οποίο είναι και αυτό μέσα στις υποχρεώσεις του δήμου.
Δείχνοντας ότι το θέμα των αδέσποτων η Δημοτική Αρχή Ορφανού το αντιμετωπίζει πρόχειρα και αποσπασματικά.

Η φροντίδα των αδέσποτων είναι υποχρέωση των δήμων
Οι δήμοι είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο να έχουν πρόγραμμα στείρωσης, σίτισης, εμβολιασμού, σήμανσης και περίθαλψης για τα αδέσποτα εντός των ορίων τους.
Αρμόδιες αρχές για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι Δήμοι, εντός των διοικητικών ορίων των οποίων εντοπίζονται τα αδέσποτα ζώα.
Οι Δήμοι υποχρεούνται να διαθέτουν ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, με τον αναγκαίο προϋπολογισμό των επιμέρους κονδυλίων για την υλοποίησή του και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κάθε δράσης.
Οι υποχρεώσεις των δήμων συνοψίζονται στα εξής σημεία:
- περισυλλογή,
- παροχή κτηνιατρικής περίθαλψης,
- ηλεκτρονική σήμανση και καταγραφή,
- στείρωση,
- εύρεση αναδόχου,
- υιοθεσία.
Έχουν ακόμη την υποχρέωση να ιδρύουν και να λειτουργούν δημοτικά κτηνιατρεία, καταφύγια και αποτεφρωτήρια ζώων συντροφιάς. Τέλος έχουν την υποχρέωση σύστασης Επιτροπής Παρακολούθησης του επιχειρησιακού προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων
Τι αναφέρει το δελτίο τύπου του Δήμου Ναυπλιέων
“Μια αγκαλιά για τα αδέσποτα από τον Δήμο Ναυπλιέων
Πολύ αξιόλογο είναι το έργο που παράγει ο Δήμος Ναυπλιέων στον τομέα της διαχείρισης
των αδέσποτων ζώων. Η Αντιδήμαρχος Ναυπλιέων, Σοφία Ξύδη, έχει προχωρήσει δυναμικά
σε πολλές δράσεις, κάνοντας φανερό πως νοιάζεται πραγματικά για τη μελλοντική εξέλιξη
του κρίσιμου αυτού θέματος.
Κατά την χθεσινή ενημερωτική συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του
Βουλευτικού, η κ. Ξύδη παρουσίασε ένα πλέγμα στοχευμένων δράσεων και ενεργειών για
την ευαισθητοποίηση και την αντιμετώπιση του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων
συντροφιάς το οποίο έχει αναπτύξει ο Δήμος Ναυπλιέων.
Οι δράσεις περιλαμβάνουν, μεταξύ
άλλων, την περισυλλογή- σήμανση- εμβολιασμό-στείρωση- αναδοχή-υιοθεσία των
αδέσποτων ζώων, διαφορές μικρές αλλά καινοτόμες κινήσεις σε συνεργασία με εθελοντές,
ώστε να παρέχεται η απαραίτητη φροντίδα για τα ζώα στον δημόσιο χώρο καθώς και
ενημερώσεις ευαισθητοποίησης σε σχολεία του Δήμου.
Με το δήμο να παρέχει κίνητρα σε όποιους επιθυμούν να υιοθετήσουν αδέσποτο ζώο η
αρμόδια αντιδήμαρχος, προέτρεψε τους πολίτες του δήμου, που επιθυμούν να
επικοινωνήσουν με τα φιλοζωικά σωματεία «Αδέσποτοι» και Ζωοφιλική Ένωση Ναυπλίου
(Ζ.Ε.Ν.) καθώς και να γίνουν οι ίδιοι εθελοντές, επικοινωνώντας με την αρμόδια Υπηρεσία
του Δήμου και να εγγραφούν.
Ο Δήμος Ναυπλιέων συνεχώς προωθεί προγράμματα ώστε να επιτευχθεί ο κοινός μας
στόχος, ο οποίος είναι κανένα αδέσποτο στους δρόμους.”

