Ναύπλιο ,Φοιτητές σε κίνδυνο – Χωρίς λεωφορείο και εστία, σε ακραίες καιρικές συνθήκες
Αρκετοί από τους περίπου 1000 φοιτητές αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το Πανεπιστήμιο Καλών και Θεατρικών Τεχνών στο Ναύπλιο.
Όσοι και όσες μένουν, αναγκάζονται να διαβιούν σε δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες, λόγω έλλειψης δρομολογίου αστικής συγκοινωνίας αλλά και εστίας.
Τα όσα περιγράφουν φοιτητές της σχολής στο tvxs και επιβεβαιώνει ο καθηγητής Γιάννης Λεοντάρης, δεν θυμίζουν καθόλου συνθήκες ευρωπαϊκής χώρας.
Οι εκκλήσεις του πανεπιστημίου στον δήμο και τα ΚΤΕΛ πέφτουν στο κενό, όπως και οι ερωτήσεις που απηύθυνε το tvxs στον δήμο Ναυπλιέων.
Μετακίνηση: Περπατάμε μία ώρα πήγαινε έλα σε καύσωνα και χιονιά
«Από την ώρα που άνοιξε το νέο κτίριο στην Άρια το 2021 μεταφέρθηκαν τα περισσότερα μαθήματα θεατρικών και παραστατικών τεχνών εκεί. Η σχολή μας απέχει 2.5 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης όπου μένουμε. Δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία που να εξυπηρετεί. Ο μόνος τρόπος να πάμε και να έρθουμε είναι τα ταξί που χρεώνουν πέντε ευρώ πήγαινε, πέντε έλα το κεφάλι. Όσοι έχουν καλώς» λέει ο Β.
«Οι υπόλοιποι πηγαινοερχόμαστε με τα πόδια μία και συχνά δύο φορές τη μέρα αν έχουμε εξεταστική, σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως τώρα που έχουμε καύσωνα ή τις χειμερινές μέρες και φτάνουμε στη σχολή εξαντλημένοι» προσθέτει η Μ.
Ο φοιτητής Β. συμπληρώνει: «Μιλάμε για ένα μέρος μισή ώρα με τα πόδια από το κέντρο. Η Αγίας Μονής δεν έχει φανάρια δεν έχει πεζοδρόμιο στο μεγαλύτερο κομμάτι της δεν έχει φώτα, έχει τύχει να μας ακολουθήσουν άνδρες και με μηχανάκι και με τα πόδια, έχουν κοντέψει να μας πατήσουν πολλές φορές αυτοκίνητα γιατί είναι επαρχιακός δρόμος.Βρέχει; θα πας. Χιονίζει; θα πας. Έχει 45 βαθμούς; θα πας. Εγώ πέρσι έπαθα ηλίαση».
Γιάννης Λεοντάρης: Από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα
Το tvxs επικοινώνησε με τον καθηγητή θεατρολογίας Γιάννη Λεοντάρη, επειδή κατά πάσα πιθανότητα θα αναλάβει τη θέση του κοσμήτορα από Σεπτέμβριο. Επιβεβαιώνει τα λεγόμενα των φοιτητών και προσθέτει πως:
«Είναι σημαντική η διάσταση που έχει να κάνει με την ασφάλεια. Πρόκειται για δρόμο χωρίς πεζοδρόμιο σε πολλά σημεία (αρμοδιότητα του δήμου σύμφωνα με τον νομοθέτη), χωρίς ηλεκτροδότηση στον οποίο κινούνται τα αυτοκίνητα με μεγάλες ταχύτητες. Δεν έχουμε θρηνήσει θύματα από καθαρή τύχη. Τον χειμώνα που νυχτώνει νωρίς, οι φοιτητές μετά τις 6 πηγαινοέρχονται με τα πόδια. Φανταστείτε τι γίνεται όταν βρέχει. Οι μισοί που δεν έχουν χρήματα για ταξί δεν έρχονται. Τώρα εν μέσω καύσωνα, οι φοιτητές που έχουν μάθημα στις 12 φτάνουν λιώμα ιδρωμένοι… είναι συνθήκες αδιανόητες».
Ποιος είναι υπεύθυνος όμως, το υπουργείο; Ο δήμος; Και τι έχει κάνει το πανεπιστήμιο προκειμένου να δοθεί λύση;
«Αυτό που έχουμε κάνει σαν πανεπιστήμιο, είναι να δούμε τι ισχύει σε άλλους δήμους και πόσο μας προστατεύει το νομικό πλαίσιο. Είναι πολλοί δήμοι στην Ελλάδα στην Αττική και περιφέρεια που καλύπτουν τα λεωφορεία. Παίρνει ο δήμος ευρωπαϊκά κονδύλια εξάλλου γι’αυτούς τους λόγους. Απευθυνθήκαμε στον δήμο Ναυπλιέων, αλλά ο δήμαρχος μας μάλωσε και μας είπε “κακό του κεφαλιού σας που κάνατε το πανεπιστημιο έξω από την πόλη”. Αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο όμως, οι πανεπιστημιουπόλεις να είναι εκτός πόλης».
Από άλλες πηγές μαθαίνουμε, πως η ήπια προσέγγιση του Πανεπιστημίου προς τον δήμο, έχει σχέση και με τον φόβο μην ανακαλέσει ο δεύτερος την παραχώρηση ενός κτιρίου που παραχωρεί στο πανεπιστήμιο εδώ και 20 χρόνια.
«Δεν είναι μόνο αυτό» λέει ο Γ. Λεοντάρης. Το πρόβλημα είναι πιο γενικευμένο. Δεν υπάρχει γενικά αστική συγκοινωνία στο Ναύπλιο ενώ είναι μεγάλες οι αποστάσεις από τις παρυφές στο κέντρο. Ένας δημότης ηλικιωμένος για να πάει στο κέντρο πρέπει να πάρει ταξί γιατί δεν υπάρχει ένα δρομολόγιο της πόλης που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει. Απευθυνθήκαμε και στα ΚΤΕΛ Αργολίδας που εξυπηρετούν τουριστικές περιοχές όπως Τολό, Άργος κ.α. Μας είπαν να κάνουμε οικονομοτεχνική μελέτη και αν τους συμφέρει θα το δουν. Είναι οργανισμός που δρομολογεί λεωφορεία για μεγάλες αποστάσεις, οπότε από μια άποψη έχουν ένα δίκιο.
Γενικά η συγκοινωνία είναι προβληματική. Όσον αφορά στο τρένο, υπάρχει η γραμμή Αθήνα-Ναύπλιο. Είχε καταργηθεί και το 2007, χρηματοδοτήθηκε η ανακατασκευή της. Μετά έγινε ανέκδοτο σαν το μετρό Θεσσαλονίκης. Το τρένο που δεν έρχεται. Μπορεί να έχει να κάνει με μονοπώλια που θίγονται. Αλλά μιλάμε για το πυκνότερο αρχαιολογικό πάρκο στην Ευρώπη, με μνημεία μεγάλης σημασίας σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, Μυκήνες, αρχαίο θέατρο Άργους Παλαμήδι κ.α. Θα έπρεπε κανονικά να υπάρχει σύνδεση απευθείας από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλου».