spot_img
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑ«Σπίτι μου»| Κοροϊδία Χατζηδάκη σε χιλιάδες πολίτες

«Σπίτι μου»| Κοροϊδία Χατζηδάκη σε χιλιάδες πολίτες

Κάνει ότι δεν υπάρχουν οι αυξήσεις τιμών – Από τα 45.000 διαθέσιμα ακίνητα μόνο το 32% πληροί τις προϋποθέσεις του προγράμματος

Συνεχίζεται η κυβερνητική κοροϊδία προς χιλιάδες πολίτες με το πρόγραμμα «Σπίτι μου». Μέχρι προχθές 1.442 νέοι και νέα ζευγάρια είχαν ήδη εγκεκριμένο δάνειο και είχαν βρει το ακίνητο που θα αγοράσουν (την προηγούμενη εβδομάδα ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 1.000), σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Μάλιστα , ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης έσπευσε να πανηγυρίσει, αναφέροντας ότι διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες που έλεγαν πως δεν υπάρχουν σπίτια και ενδιαφέρον.

Πρώτα από όλα, οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν πως η οικονομική και τεχνική έγκριση δεν σημαίνει ότι έχει ολοκληρωθεί το συμβόλαιο. Άλλωστε, στην ανακοίνωση του υπουργείου δεν αναφέρεται πόσα συμβόλαια έχουν υπογραφεί. Επίσης, ο Κ. Χατζηδάκης δεν αναφέρθηκε σε αυτό το οποίο «βλέπει» ολόκληρη η αγορά ακινήτων, πως με την έναρξη του Προγράμματος «Σπίτι μου» έχουν αυξηθεί οι τιμές όλων των ακινήτων. Υπενθυμίζεται, άλλωστε, πως, σύμφωνα με τον Σύλλογο Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Αθηνών Αττικής, το σοβαρό θέμα που προκύπτει είναι ότι από τα 45.000 διαθέσιμα ακίνητα μόνο το 32% πληροί τις προϋποθέσεις του προγράμματος, ενώ παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι οι τιμές των ακινήτων αυξάνονται διά… μαγείας ως και 10%, όταν γίνεται αντιληπτό πως πρόκειται για περίπτωση ένταξης στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

«Μπλόκο» σε fund από δικαστήριο

Τέλος στην ασυδοσία των funds βάζει απόφαση δικαστηρίου που έλαβε υπ’ όψιν τη νομολογία του Αρείου Πάγου που έχει εκδοθεί για τα κόκκινα δάνεια. Σύμφωνα με την απόφαση, κρίθηκε ότι η σύμβαση διαχείρισης μεταξύ του fund και του servicer πάσχει από ακυρότητα με τον τρόπο που έχει συναφθεί. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να ακυρωθούν και η κατάσχεση και ο πλειστηριασμός της εγγυήτριας του δανείου, όπως αναφέρθηκε σε ρεπορτάζ του Mega.

Το θέμα αφορά εγγυήτρια επιχειρηματικού δανείου που έλαβε μία ανώνυμη εταιρεία και αποπλήρωσε το 75% του δανείου. Η εγγυήτρια δεν μπορούσε να αποπληρώσει το υπόλοιπο ποσό (250.000 ευρώ από τα 2 εκατ. ευρώ) και το fund αποπειράθηκε να κατασχέσει το ακίνητό της, το οποίο ήταν και πρώτη της κατοικία. Η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα εξήγησε ότι η απόφαση του Αρείου Πάγου αναφέρει πως ένας servicer μπορεί να κάνει δικαστικές ενέργειες και εκτέλεση, άρα κατάσχεση ή πλειστηριασμό, ανεξάρτητα με ποιο νομοθετικό πλαίσιο έχουν μεταβιβαστεί τα δάνεια. Το δικαστήριο πριν από λίγες ημέρες ανέφερε πως δεν μπορεί να κρίνεις ότι ο servicer με ένα νομοθετικό πλαίσιο μπορεί να κάνει δικαστικές ενέργειες και πλειστηριασμούς και να εξαιρείς από αυτό το πλαίσιο τη σύμβαση του servicer με το fund. Η σύμβαση ενός servicer με το fund θα πρέπει να έχει ένα συγκεκριμένο τυπικό και αν δεν το έχει, τότε είναι άκυρη. Αυτό κρίνεται από την απόφαση του Αρείου Πάγου για το δικαίωμα των servicers για δικαστικές ενέργειες και πλειστηριασμούς. Σύμφωνα με την Α. Νούκα, με αυτή την απόφαση δικαστηρίου ακυρώνονται πολλές κατασχέσεις και διαταγές πληρωμής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έχει δεσμευτεί πως εάν γίνει κυβέρνηση, θα θεσπίσει τα κατάλληλα νομοθετικά εργαλεία και θα εφαρμόσει πολιτικές για να βάλει φρένο στην ασυδοσία των funds και να δώσει διέξοδο στο πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους πολιτών.

Έκρηξη του ιδιωτικού χρέους επί Μητσοτάκη

Άνοδο του ιδιωτικού χρέους κατά την τελευταία τριετία δείχνουν τα επίσημα στοιχεία αναφορικά με τις οφειλές σε ταμεία και εφορία. Τη χαρτογράφηση του ιδιωτικού χρέους στην Ελλάδα επιχειρεί το Ινστιτούτο «Νίκος Πουλαντζάς», που δημοσιεύει τη μελέτη του δρος Οικονομικής Επιστήμης Νίκου Αστρουλάκη με τίτλο «Η δυναμική και η σύνθεση του “θεσμικού” ιδιωτικού χρέους». Το ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο προς την εφορία αυξήθηκε κατά 5,22% την αναφερόμενη τριετία, ήτοι επί κυβέρνησης Μητσοτάκη. Με ποιοτικούς όρους, το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι η πλειονότητα των ληξιπρόθεσμων οφειλών αφορά έναν μικρό αριθμό μεγαλοοφειλετών του Δημοσίου, ενώ μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτών προέρχεται από μικροοφειλέτες. Συγκεκριμένα, στην αρχή του 2023 το 59,5% του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου αντιστοιχούσε σε μόλις 1.325 Αριθμούς Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) με οφειλές πάνω από 10 εκατ. ευρώ έκαστο, ενώ μόλις το 1,5% του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου αναλογούσε σε 3.238.494 ΑΦΜ με οφειλές έως 3.000 ευρώ. Την ίδια στιγμή, κατά την τριετία 2020-2022 οι οφειλές προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης αυξήθηκαν κατά 21,72%. Μάλιστα, άλλαξε η εσωτερική διάρθρωση των οφειλών, καθώς από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 μειώνεται το πλήθος των μικροοφειλετών (με οφειλή από 50 έως 10.000 ευρώ) και αυξάνεται το πλήθος μητρώων οφειλετών με οφειλή από 10.000 ευρώ και πάνω.

Το ζήτημα είναι πως η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει αρνηθεί να προχωρήσει σε ουσιαστικές ρυθμίσεις χρεών, όπως ζητούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όταν οι 4 στις 5 «πετιούνται» εκτός της τελευταίας ρύθμισης Σταϊκούρα. Πάντως, η αξιωματική αντιπολίτευση έχει δεσμευτεί για ρυθμίσεις οφειλών σε 120 δόσεις, αλλά και «κούρεμα» του πανδημικού χρέους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο google-site-verification: google4ff2c0abc414e29b.html
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων