Πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ| Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα

Τα συστήματα διοίκησης/φωτοσήμανσης υπήρχαν αλλά πλέον δεν λειτουργούν – Κανονικά οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν κόκκινη ένδειξη και θα σταματούσαν 500 μ. μακριά

Πολύ σοβαρές καταγγελίες για την κατάσταση διάλυσης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας που συνέβαλε στην πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη έκανε μιλώντας στην κρατική τηλεόραση ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας.

Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή, το επιβατικό, το Interciry «ανέβαινε» προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό «κατέβαινε» προς Αθήνα, υπήρξε μετωπική σύγκρουση, όπως είπε.

Το κεντρικό σύστημα που θα έπρεπε να διαχειρίζεται την ροή των συρμών «δεν λειτουργεί, δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα, manually. Σε αυτό το σημείο είμαστε σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Δεν λειτουργεί, όπως σας το λέω.

Ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταμάταγαν σε απόσταση 500 μ. μεταξύ τους … Φωνάζουμε, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να το λέμε, τι να σας πω, δεν λειτουργεί».

«Ο μηχανοδηγός παίρνει εντολές από τους σταθμάρχες να πάει από τον ένα σταθμό στον άλλο. Για την Αθήνα του λένε “θα πάτε μέχρι το Μενίδι”. Εκεί του λένε “θα πάτε μέχρι τα Κιούρκα”. Ε

κεί “μέχρι την Οινόη”. Αυτό γίνεται 15 φορές στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα διοίκησης ή φωτοσήμανσης. Δεν λειτουργεί τίποτα. Υπήρχαν, λειτουργούσαν, δεν λειτουργούν. Θα πρέπει να ρωτήσετε τους αρμόδιους. Εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε για αυτά», τόνισε ο κ. Γενιδούνιας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο πριν το τραγικό δυστύχημα, ο ίδιος είχε προειδοποιήσει για τα τεράστια προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.