Από αρχαιοτάτων χρόνων φαίνεται πως υπάρχουν δύο δυνάμεις που αντιμάχονται η μία την άλλη και ανάλογα με την κυριαρχία της μιας ή της άλλης ως ανθρωπότητα προχωράμε ή μένουμε «κολλημένοι» σε αυτά που ξέρουμε και σε αυτά που συνηθίσαμε.
Από τη μια μεριά υπάρχει η φιλοπρόοδος διάθεση και η νεωτερικότητα και από την άλλη ο συντηρητισμός και ο έμφυτος φόβος για το άγνωστο. Ο Μεσαίωνας είναι μια κλασική περίπτωση όπου επικράτησε κάθε τι οπισθοδρομικό και συντηρητικό, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την πρόοδο, που φαίνεται να «πάγωσε» για πολλούς αιώνες. Αντίθετα, η σημερινή τεχνολογική πρόοδος, που τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, μας διευκολύνει τη ζωή και μας λύνει τα χέρια σε πολλές περιπτώσεις στην καθημερινότητά μας.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι εμπορικές συναλλαγές, που πέρασαν από τα καταστήματα και τις στολισμένες βιτρίνες στις οθόνες των υπολογιστών μέσα από την κατασκευή e-shop ηλεκτρονικών καταστημάτων που συναντάμε στο Διαδίκτυο όλο και πιο συχνά. Σήμερα πια μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, κυρίως οι νεότερες γενιές, δείχνουν απόλυτη εμπιστοσύνη στα e-shops και πραγματοποιούν μέσω αυτών μεγάλο μέρος των αγορών τους. Και αυτό είναι κάτι που αποδεικνύεται στατιστικά.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε με αφορμή τις προωθητικές ενέργειες των καταστημάτων (τις γνωστές μας Black Friday και Cyber Monday), εμείς οι Έλληνες ως λαός δείχνουμε ιδιαίτερη έφεση στην ενασχόληση με το Διαδίκτυο, καθώς σε ποσοστό 80% είμαστε χρήστες του και σε ποσοστό 72% κάνουμε διαδικτυακά κάποιες από τις αγορές μας. Αυτά τα ποσοστά είναι από τα πιο υψηλά πανευρωπαϊκά και δείχνουν ότι η ψηφιακή επιχειρηματικότητα έχει διεισδύσει στην καθημερινότητά μας, αλλά και στην καταναλωτική μας συνείδηση.
Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο γιγαντώθηκε εν μέσω δύο κρίσεων. Από τη μία, η οικονομική κρίση οδήγησε πολλούς επιχειρηματίες να δραστηριοποιηθούν στο ψηφιακό εμπόριο γιατί δεν απαιτούσε μεγάλα κεφάλαια και ο τρόπος λειτουργίας του ήταν απλούστερος. Από την άλλη, η υγειονομική κρίση και τα λοκντάουν ευνόησαν τις ηλεκτρονικές αγορές σε μια περίοδο που τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά. Συν τοις άλλοις, η γνωριμία με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και η διαπίστωση ότι αυτές είναι απόλυτα ασφαλείς, γρήγορες και οικονομικές παγίωσαν την προτίμηση πολλών καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα και διηύρυναν την πελατειακή βάση πολλών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο Ίντερνετ.
Και η διαφήμιση, όμως, υπήρξε ένας καταλυτικός παράγων για την άνοδο των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ειδικά η ψηφιακή διαφήμιση βοήθησε πολλές άγνωστες μέχρι πρότινος εταιρείες να συναντηθούν με το καταναλωτικό κοινό και να αποκτήσουν σταθερή πελατεία. Όσοι μάλιστα είχαν τη διορατικότητα να συνδέσουν τη διαφήμισή τους με τον ιδιαίτερα δυναμικό κλάδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είδαν πολύ καλά αποτελέσματα στον τζίρο τους και στις παραγγελίες τους.
Εξάλλου, όσοι θέλουν να θωρακίσουν την επιχείρησή τους καταφεύγουν στις υπηρεσίες SEO (search engine optimization) που προσφέρουν εξειδικευμένες εταιρείες στην προώθηση ιστοσελίδων. Χάρη σε αυτές το όνομα της εταιρείας τους έρχεται πρώτο ή μεταξύ των πρώτων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και έτσι αντιμετωπίζουν δραστικά τον σκληρό ανταγωνισμό.
Ωστόσο, εκείνο που τελικά εδραιώνει και καθιερώνει μια επιχείρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μια ενημερωμένη και ελκυστική ιστοσελίδα που ανταποκρίνεται πλήρως στην ποιότητα των προϊόντων και στον βαθμό εξυπηρέτησης που προσφέρει στον πελάτη η επιχείρηση αυτή.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες: Κατασκευή Ιστοσελίδας Aboutnet