Η κατάσταση του οδικού δικτύου στο Δήμο μας δεν είναι σημερινή.
Απλά σήμερα αυτή η κατάσταση έχει γίνει τραγική, με αποτέλεσμα πέρα από τις προκαλούμενες υλικές ζημιές στα οχήματα, να κινδυνεύουν άμεσα και ανθρώπινες ζωές. Αναφερόμαστε τόσο στη κατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου, που υπεύθυνη είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου, όσο και στην κατάσταση του δημοτικού οδικού δικτύου που υπεύθυνος είναι ο Δήμος Ναυπλιέων.
Οι αιτίες είναι πολλές. Κακοτεχνίες και ποιότητα υλικού, έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού για τακτική συντήρηση και έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων, έλλειψη προσωπικού και κατάλληλων τεχνικών μέσων και υλικών.
Συγκεκριμένα:
Στην πόλη του Ναυπλίου οι κύριες οδικές αρτηρίες είναι χωρίς σήμανση και διαγράμμιση, χωρίς διαβάσεις πεζών με σήμανση, με σταθμευμένα αυτοκίνητα παντού ανεξέλεγκτα, με οδόστρωμα γεμάτο μπαλώματα.
Στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο η ίδια κατάσταση, παρκαρισμένα αυτοκίνητα παντού και στις δύο πλευρές σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης. Στις διασταυρώσεις η κατάσταση γίνεται επικίνδυνη. Όλα αυτά συνθέτουν ένα άναρχο κυκλοφοριακό χάος που δημιουργεί πολλά προβλήματα μεσυχνά ατυχήματα καθώς και ταλαιπωρία. Είναι ορισμένα σημεία στη πόλη που η κατάσταση έχει γίνει πολύ επικίνδυνη και χρίζει άμεσης παρέμβασης.
Τα στενά πεζοδρόμια που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αδιάβατα κάνουν δύσκολη τη διάβαση των πεζών, πολύ περισσότερο των παιδιών ή γονέων με καροτσάκι και ακόμη δυσκολότερη ή αδύνατη την κυκλοφορία των ΑΜΕΑ.Στα νέα έργα «ανάπλασης» κατασκευάζονται διαβάσεις για τυφλούς, αλλά συνήθως δε λειτουργούν επειδή προηγούνται τα τραπεζοκαθίσματα.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στους δρόμους των τοπικών κοινοτήτων, όπου οι λακκούβες, τα μπαλώματα, οι κακοτεχνίες γενικότερα ταλαιπωρούν την ανάρτηση και το πλαίσιο του αυτοκίνητου μας, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ευθύνονται και για ορισμένα ατυχήματα.
Είναι άμεση ανάγκη η σύνταξη και εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης που θα εξυπηρετήσει και θα λύσει τα προβλήματα τόσο της κυκλοφορίας των οχημάτων όσο και των πεζών.
Η χρήση του ποδηλάτου είναι προβληματική και επικίνδυνη στη πόλη.
Τα έργα που είναι αναγκαία και πρέπει να γίνουν άμεσα είναι:
Σήμανση σε όλους τους δρόμους και στις διασταυρώσεις.
Οριζόντια διαγράμμιση στους κεντρικούς δρόμους και διαβάσεις με σήμανση.
Καθορισμός, σε συνεργασία με την τροχαία, θέσεων στάθμευσης που θα ελέγχονται.
Να ελευθερωθούν τα πεζοδρόμια και να δοθεί προτεραιότητα στη διέλευση των πεζών σε σχέση με τα οχήματα.
Να κατασκευαστούν παντού σωστές ράμπες για ΑΜΕΑ και να απελευθερωθούν αυτές που υπάρχουν από τα αυτοκίνητα και οι διαβάσεις τυφλών από τα τραπεζοκαθίσματα.
Να αποκατασταθούν με σωστό τρόπο τα διάφορα μπαλώματα που παρουσιάζουν σχεδόν όλοι οι δρόμοι.
Τα προβλήματα δεν λύνονται με ευχές και επικοινωνιακά δελτία τύπου, αλλά με αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας που δυσκολεύουν τη ζωή των κατοίκων, από όλους τους εμπλεκόμενους.
Μέχρι το Ναύπλιο
Το Ναύπλιο ως τουριστικός και ιστορικός προορισμός παρουσιάζει αυξημένη κυκλοφοριακή κινητικότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η μικρή του απόσταση από την Αθήνα (150 περίπου χιλιόμετρα) αποτελεί πρόθεση επισκεψιμότητας για τους κάτοικους της πρωτεύουσας. Ο χρόνος όμως που χρειάζονται για να επισκεφτούν την πόλη μας καθιστούν την επίσκεψη λιγότερο ελκυστική. Κι αυτό γιατί είναι αποκομμένο από τους εθνικούς άξονες.
Το τμήμα του δρόμου που συνδέει το Ναύπλιο με τον εθνικό άξονα Κόρινθο – Καλαμάτα στα Δερβενάκια έχει πολλά προβλήματα. Είναι τμήμα του παλιού εθνικού δρόμου με παρακάμψεις σέ τμήματα του παλιού επαρχιακού δικτύου. Στο τμήμα αυτό εκτός από τις καθυστερήσεις συμβαίνουν πολύ συχνά ατυχήματα.
Ο δρόμος που συνδέει τους αρχαιολογικούς χώρους είναι ακατάλληλος λόγω σχεδιασμού, να εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Ναυπλίου με τους εθνικούς άξονες.
Το έργο που εξαγγέλθηκε της σύνδεσης του Ναυπλίου και Άργους με τον εθνικό άξονα Κόρινθο – Καλαμάτα στα Δερβενάκια εκτός από πανάκριβο είναι και ανεπαρκές γιατί καλύπτει μόνο ένα μικρό τμήμα.