Δήμαρχος Σπάρτης: Μοχλός ανάπτυξης ο πρωτογενής τομέας

0
ανάπτυξης
Πέτρος Δούκας, δήμαρχος Σπάρτης

Επένδυση στην τοπική παραγωγή της Λακωνίας

Την υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου για την αγροτική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην περιοχή έχει θέσει σε τροχιά υλοποίησης ο Δ. Σπάρτης, ακολουθώντας το γενικό πρόσταγμα για στήριξη του πρωτογενούς τομέα παραγωγής και κατ’ επέκταση της οικονομίας του τόπου.

Όπως δηλώνει ο δήμαρχος Πέτρος Δούκας, «η Δημοτική Αρχή Σπάρτης θεωρεί ότι ο αγροτικός τομέας της οικονομίας της περιοχής μας, θα είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης των επόμενων ετών. Γι’ αυτό επιθυμεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην τόνωση και ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και της παραγωγής τροφίμων στη περιοχή μας, ώστε να βελτιωθούν τα εισοδήματα και να δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας.» Ο επικεφαλής της Δημοτικής Αρχής τονίζει πως «με τις παρακάτω δράσεις και ενέργειες, θεωρούμε πως θα δώσουμε νέα ώθηση στην αγροτική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας, δίνοντας παράλληλα και το παράδειγμα σε άλλους δήμους να υιοθετήσουν τον στρατηγικό μας σχεδιασμό.»

Υπό τη σκέπη του Δικτύου Συνεργασίας δήμων

Αναλυτικά ο σχεδιασμός του Δ. Σπάρτης αναπτύσσεται ως εξής:
– Δημιουργία των εξής τεσσάρων «υπηρεσιών» κάτω από το Δίκτυο Συνεργασίας για την Ανάπτυξη των Δήμων Σπάρτης & Ευρώτα:

1) Το Δίκτυο Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων των Δήμων Σπάρτης και Ευρώτα
2) Το Δίκτυο Παραγωγών Φυτικών Προϊόντων, Κηραλοιφών, Αρωματικών και Καλλυντικών των Δήμων Σπάρτης και Ευρώτα (με τη συμμετοχή όλων όσων απασχολούνται με την παραγωγή παραδοσιακών φυτικών προϊόντων, αρωματικών και καλλυντικών, από τα φοβερά φυτά και βότανα του Πάρνωνα και του Ταϋγέτου)
3) Το Δίκτυο Τουριστικών Επιχειρήσεων των Δήμων Σπάρτης και Ευρώτα
4) Το Δίκτυο Φίλων της Τεχνολογίας

Τα Δίκτυα Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων και Παραγωγών Φυτικών Προϊόντων, Κηραλοιφών, Αρωματικών και Καλλυντικών, έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους παραγωγούς της περιοχής, σε θέματα όπως:

– η προώθηση των εξαγωγών
– η βελτίωση των συστημάτων προβολής, μάρκετινγκ, επικοινωνίας και πληροφορικής και διάθεσης των προϊόντων στις διεθνείς αγορές με τη βοήθεια των νέων ηλεκτρονικών μέσων
– η βελτίωση των συστημάτων προμηθειών εφοδίων
– η επίτευξη εκπτώσεων (κατοχύρωση μειωμένων τιμών) για την αγορά γεωργικών μηχανημάτων, εφοδίων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών, λιπασμάτων κλπ
– η αξιοποίηση των διαπιστευμένων οργανισμών πιστοποίησης για το πως οι παραγωγοί μπορούν να πιστοποιηθούν ως παραγωγοί βιολογικών προϊόντων, καθώς και για τις βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να τους οδηγήσουν στο να γίνουν ‘βιοπαραγωγοί’
– η συνεχής εκπαίδευση και παροχή συμβουλών για τη βελτίωση της ποιότητας και της παραγωγικότητας και προς τους Νέους Παραγωγούς, από τους καλύτερους ειδικούς
– η αξιοποίηση διαπιστευμένων οργανισμών πιστοποίησης για τη δημιουργία Προστατευόμενης γεωγραφικής ένδειξης (ΠΓΕ): Spartan, για το ελαιόλαδο και άλλες ενδιαφερόμενες ομάδες
– η δημιουργία Κέντρου Αγροτικής Καινοτομίας στη Σπάρτη
– η στενή συνεργασία με Διεθνή Ερευνητικά Κέντρα όπως το Wageningen University, το Universitat Politecnica De Valencia, Yale, Rutgers, κ.α.
– η βελτίωση της ποιότητας και της παραγωγικότητας με εκπαίδευση και συμβουλές από τους καλύτερους ειδικούς του τομέα
– η ενημέρωση για την αξιοποίηση προγραμμάτων τύπου ΕΣΠΑ
– η ανάδειξη και βελτίωση του Made in Sparta / Real Sparta Product «brand name» & «brand recognition», «για να υποδηλώνουμε –όπως σημειώνει ο Δούκας– ξεκάθαρα τα τρία “Σ” μιας επιτυχημένης επωνυμίας: συνεκτικότητα, συνέπεια, σαφήνεια – προκαλώντας την αίσθηση στο αγοραστικό κοινό πως όταν αγοράζει κάποιο από αυτά τα προϊόντα, “αγοράζει” ένα κομμάτι της μακραίωνης ιστορίας της Σπάρτης.»
– η πιο ενεργητική παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις, με σοβαρό διαφημιστικό υλικό και δυναμική παρουσίαση, κλπ
– η δημιουργία ομάδων παραγωγών και η προώθηση των συνεργασιών που να αξιοποιούν τα σχετικά κρατικά κίνητρα
– η παροχή συμβουλών από ειδικούς για τη δυνατότητα ανάπτυξης περισσότερων νέων αγροτικών / φυτικών προϊόντων που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις
– η διευκόλυνση της δικτύωσης με άλλους παραγωγούς, εμπόρους, εξαγωγείς, επενδυτές, κλπ
– η συμβολή -όπου είναι εφικτό- στον εντοπισμό των αγροτικών προβλημάτων και την αντιμετώπισή τους
– η συμβολή στην ενεργοποίηση της τεράστιας δύναμης των ομογενών
– η αξιοποίηση του Τουριστικού Περιπτέρου στο κέντρο της Σπάρτης, για την προώθηση των αγροτικών / καλλυντικών προϊόντων
– η αξιοποίηση των εκδηλώσεων για τα 2.500 χρόνια και γενικότερα του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για την πόλη της Σπάρτης και την διεθνούς φήμης ιστορία της για την αύξηση της αναγνωσιμότητας των προϊόντων του δήμου
– η αξιοποίηση όλων των τοπικών γιορτών στην περιοχή:
• Γιορτή της Ελιάς και του Λαδιού στη Σελλασία
• Γιορτή του Κάστανου στην Άρνα
• Γιορτή του Τσίπουρου στο Γεωργίτσι
• Γιορτή της Πιταρούδας στα Χρύσαφα
• Γιορτή της Μπουκουβάλας στο Καστόρι
• Η σχεδιαζόμενη Γιορτή του Κρασιού στους Γοράνους
• Εμποροπανήγυρη Μυστρά
• Έκθεση Λακωνικών Προϊόντων στο Μετρό στο Σύνταγμα
• Η διοργάνωση της Spartagrotica.