Στο “μάτι” της εφορίας μπαίνουν οι influencers

0

Χρυσές δουλειές κάνουν πολλοί “πρωταθλητές” ακολούθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι περίφημοι influencers και γιαυτό φαίνεται να μπαίνουν στο “μάτι” της εφορίας.

Πιθανή πηγή αδήλωτων εισοδημάτων επιχειρεί να βρει η φορολογική διοίκηση σε δραστηριότητες προβολής προϊόντων και υπηρεσιών, που αναπτύσσουν οι περίφημοι Influencers.

Η δράση πολλών από αυτούς, που εστιάζεται στην παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών μέσω κυρίως του Instagram αλλά και των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πληρώνεται αδρά. Βέβαια στην Ελλάδα δεν «παίζουν» τα ποσά που υπάρχουν στο εξωτερικό, που π.χ στην περίπτωση της Ιταλίδας Κιάρα Φεράνι, φτάνουν τα …. πολλά μηδενικά, ωστόσο και εδώ καταγράφονται «ικανοποιητικές αμοιβές».

Ανάλογα του «προσώπου» που έχει ένας influencer οι αμοιβές μπορεί ξεκινούν από 1000 ευρώ για μια απλή δράση, άπαξ, προβολής και να εξελιχθούν σε διαφημιστικά προγράμματα πολλών χιλιάδων ευρώ.

Στο φόντο αυτό οι ελεγκτικές αρχές και συγκεκριμένα το ΣΔΟΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκινούν ελέγχους για να δουν εάν τηρούνται βιβλία και διαδικασίες και βέβαια εάν αποκρύπτονται εισοδήματα.

Ούτως ή άλλως η φορολογική διοίκηση και οι ελεγκτικές αρχές έχουν στήσει «στασίδι» στα social media και παρακολουθούν για να ξεσκεπάσουν περιπτώσεις που «μυρίζουν» φοροδιαφυγή.

Είτε από influencers, είτε από όσους επιδεικνύουν τον πλούτο τους, είτε από e- shop, όπου το φαινόμενο της απάτης τύπου carousel έχει πάρει τελευταία μεγάλες διαστάσεις, είτε από ενοικιαστές πολυτελών σπιτιών σε Μύκονο και αλλού.

Οι πρακτικές μάλιστα «ερευνών» των ελεγκτών προσιδιάζουν σε δουλειά «μυρμηγκιού», με διασταυρώσεις στοιχείων, αναζήτηση παλαιότερων εισοδημάτων, ξεψάχνισμα λογαριασμών, για να φανεί εάν τεκμηριώνονται εισοδήματα και προφίλ χλιδάτης ζωής.