Τα καρπούζια της Ηλείας προτιμούν οι Σουηδοί

0
καρπούζια

Το «διαβατήριο» για τη δυναμική είσοδο του καρπουζιού της Ηλείας στη σουηδική αγορά, ανεβάζοντας χρόνο με τον χρόνο τη ζήτησή του και στηρίζοντας περισσότερους από 300 αγρότες του νομού, αποτέλεσε ο επιχειρηματίας και εξαγωγέας Σωκράτης Δασκαλόπουλος.

Πιστεύοντας ακράδαντα στην αξία των αγροτικών προϊόντων που παράγονται στη χώρα μας, αλλά και των παραγωγών που συνεχώς αναβαθμίζουν τις καλλιέργειές τους, εδώ και 22 χρόνια εργάζεται με μεθοδικότητα και συνέπεια, ώστε να αποκτήσει το καρπούζι Αμαλιάδας brand name, με αναγνωρισιμότητα και ταυτότητα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός πως κατάφερε να αλλάξει τις ισορροπίες στη σουηδική αγορά και το ελληνικό καρπούζι να κυριαρχήσει έναντι του ισπανικού, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 85% των εξαγωγών στη συγκεκριμένη χώρα.

«Είναι αλήθεια πως είναι δύσκολο για έναν επιχειρηματία να βρει αγορές στο εξωτερικό για να διοχετεύει τα ελληνικά προϊόντα.

Σε αυτό το κομμάτι ήμουν τυχερός γιατί γνώριζα πολύ καλά την αγορά της Σουηδίας, αφού γεννήθηκα, μεγάλωσα και σπούδασα εκεί.

Αποφάσισα να ασχοληθώ με τον συγκεκριμένο τομέα γιατί ξέρω πως τα ελληνικά προϊόντα, τα οποία λείπουν από τα ράφια των σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, είναι τα καλύτερα και μπορούν να διεισδύσουν σε ξένες αγορές, αρκεί να πληρούν συγκεκριμένα ποιοτικά στάνταρ», αναφέρει χαρακτηριστικά στην «ΥΧ».

Όταν το 2000 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στον τόπο καταγωγής του, τον Παλαμά Καρδίτσας, ίδρυσε εξαγωγική επιχείρηση αγροτικών προϊόντων, με τέσσερις θυγατρικές στη σκανδιναβική χώρα.

Επέλεξε ως κύριο προϊόν εξαγωγής το καρπούζι της Ηλείας (εξάγει και άλλα προϊόντα, όπως το σταφύλι, το ρόδι και τα εσπεριδοειδή), καθώς θεωρεί ότι στον Νομό Ηλείας παράγεται το καλύτερο και ποιοτικότερο καρπούζι όλου του κόσμου.

«Σήμερα είμαι πολύ χαρούμενος, γιατί βλέπω τα ελληνικά καρπούζια με την επωνυμία της εταιρείας μου, Sokrates, να υπάρχουν στην αγορά της Σουηδίας και να αποτελούν πλέον ένα ισχυρότατο brand name», τονίζει ο κ. Δασκαλόπουλος.

Επένδυσε στην ποιότητα και στη στήριξη των παραγωγών

Το 2009 δημιούργησε στο Παλαιοχώρι του Δήμου Πηνειού υπερσύγχρονο συσκευαστήριο αγροτικών προϊόντων, από όπου διακινούνται ετησίως 10.000 τόνοι καρπουζιού (500 φορτηγά οδεύουν κάθε χρόνο προς τη Σουηδία).

Όπως ο ίδιος επισημαίνει στην «ΥΧ», οι εξαγωγές ολοένα και αυξάνονται. «Την περσινή χρονιά, υπήρξε άνοδος 13% στις εξαγωγές, ενώ φέτος σημειώθηκε επιπλέον αύξηση της τάξης του 40%. Υπάρχει χώρος για μεγαλύτερη άνοδο, αρκεί να υπάρχει προϊόν που να έχει τα σωστά ποιοτικά χαρακτηριστικά», αναφέρει, υποστηρίζοντας πως οι παραγωγοί του νομού θα πρέπει να φροντίζουν το προϊόν που παράγουν, γιατί μόνο έτσι θα μπορεί να έχει προστιθέμενη αξία και τα εχέγγυα για να μπορεί να διακινείται στις διεθνείς αγορές.

Αυτός είναι και ο λόγος που ο ίδιος δίνει μεγάλη σημασία στον παραγωγό και στην τιμή που αγοράζει το προϊόν του, καθώς πιστεύει πως και εκείνος πρέπει να ανταμειφθεί για τους κόπους που καταβάλλει. «Πληρώνω πάντα τοις μετρητοίς και σε τιμές κατά πολύ υψηλότερες από αυτές που επικρατούν συνήθως στην αγορά.

Θέλω ο αγρότης που συνεργάζεται μαζί μου να είναι οικονομικά υγιής, να μπορεί να αντεπεξέλθει στους αυστηρούς ποιοτικούς όρους που έχουν τεθεί, ώστε να φτάνουν στο συσκευαστήριο για εξαγωγή καρπούζια άριστης ποιότητας», εξηγεί ο κ. Δασκαλόπουλος, ο οποίος συνεργάζεται με περισσότερους από 300 παραγωγούς σε όλη την Ηλεία και κυρίως στο Βαρθολομιό, στο Τραγανό και στα Λεχαινά, συνεισφέροντας σημαντικά στην τοπική οικονομία.

ΠΗΓΗ