Ο «τουρισμός πολυτελείας» δείχνει ανάκαμψη

0
Ο «τουρισμός πολυτελείας» δείχνει ανάκαμψη

Οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι η ανάκαμψη για τον «τουρισμό πολυτελείας» έρχεται γρηγορότερα από οποιονδήποτε άλλο τύπο ταξιδιών.

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, οι αναζητήσεις στο Google για «ξενοδοχεία πολυτελείας» βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2006.

«Παρατηρούμε μια τεράστια αύξηση στις αναζητήσεις για τα ξενοδοχεία μας στις ΗΠΑ», δήλωσε η Ελεν Σμιθ, επικεφαλής της Dorchester Collection. «Αυτά τα ξενοδοχεία έχουν πολλές σουίτες και εξαιρετική μέση ημερήσια τιμή (ADR) άνω των 1.000 δολαρίων».

Ανάμεσα στους πρώτους που προέβλεψε την ανάκαμψη του τουρισμού πολυτελείας ήταν η ερευνητική εταιρεία Bernstein Research.

«Είδαμε αυτό το φαινόμενο στην Κίνα στην πρώτη ανάκαμψη, όπου η πολυτέλεια “έδειξε τον δρόμο”», ανέφεραν οι αναλυτές Ρίτσαρντ Κλαρκ και Ντάνιελ Ρόεσκα.

Την ίδια στιγμή, μέχρι τον Απρίλιο, οι ενήλικες στις ΗΠΑ που αυτοαποκαλούνται «ταξιδιώτες πολυτελείας» υποστήριζαν ότι σχεδίαζαν να κάνουν τέσσερα ταξίδια τον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με έρευνα της MMGY Global.

Αυτοί οι Αμερικανοί ταξιδιώτες πολυτελείας αναμένεται να ξοδέψουν κατά μέσο όσο 3.940 δολάρια για ταξίδια, ενώ οι υπόλοιποι ταξιδιώτες πρόκειται να ξοδέψουν περίπου 2.183 δολάρια.

Παράλληλα, το 61% των ταξιδιωτών σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα από ότι συνήθως σε κάποιο ταξίδι μέσα στο 2021, καθώς δεν μπόρεσε να ταξιδέψει το 2020, σύμφωνα με δημοσκόπηση της American Express Trendex σε ενήλικες που ζουν σε Αυστραλία, Καναδά, Ινδία, Ιαπωνία, Μεξικό, ΗΠΑ και Βρετανία και ταξίδεψαν αεροπορικώς το 2019.

Τα ταξίδια πολυτελείας «δείχνουν τον δρόμο» προς την τουριστική ανάκαμψη_2
Οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι η ανάκαμψη για τον «τουρισμό πολυτελείας» έρχεται γρηγορότερα από οποιονδήποτε άλλο τύπο ταξιδιών. © Chelsea Gates/ Unsplash

Υπάρχει επίσης μια μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις για πολυτελείς κρουαζιέρες σε όλο τον κόσμο.

Εξοικονόμηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Η εξοικονόμηση χρημάτων κατά τη διάρκεια των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία είναι ένας από τους βασικότερους λόγους που οδηγούν σε αυτήν τη διαφαινόμενη ανάκαμψη.

Σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι έχουν εξοικονομήσει 5,4 τρισεκατομμύρια δολάρια πάνω από τα αναμενόμενα επίπεδα εξοικονόμησης.

«Πολλοί άνθρωποι έχουν δει τις περιουσίες τους να αυξάνονται», δήλωσε ο Σκόουλς, αναλυτής της Truist Bank. «Ετσι, είναι έτοιμοι να αφεθούν και να ξοδέψουν λίγο περισσότερο από ότι συνήθως στα ταξίδια τους».

Μόλις το 18% των Αμερικανών ταξιδιωτών δήλωσε ότι ανησυχεί για το ότι η προσωπική του οικονομική κατάσταση θα επηρέαζε σε μεγάλο βαθμό την απόφαση του να ταξιδέψει τους επόμενους έξι μήνες, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας έρευνας αγοράς Longwoods International.

Στην Αυστραλία παρατηρείται επίσης κάτι παρόμοιο, με πολλούς ανθρώπους να έχουν εξοικονομήσει χρήματα και να κάνουν κρατήσεις για ταξίδια σε υψηλότερες τιμές.

Η εταιρεία Flight Center, το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό πρακτορείο στην Αυστραλία, ανέφερε σε ένα συνέδριο της Citi Research στις 20 Απριλίου ότι το brand ταξιδιών πολυτελείας είχε ένα μέσο μέγεθος συναλλαγών για εγχώριες διακοπές που ήταν υψηλότερο σε σχέση με πριν από την πανδημία.

Πολυτέλεια στα ξενοδοχεία

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι τα πολυτελή ξενοδοχεία θα ανακτήσουν την τιμολογιακή ισχύ τους μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια.

Από την πλευρά της προσφοράς, το ποσοστό των δωματίων που ανήκουν σε πολυτελείς ξενοδοχειακές αλυσίδες στις ΗΠΑ ανέρχονταν σε περίπου 3 έως 4% επί του συνόλου των διαθέσιμων καταλυμάτων τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το το Shifflet Performance / Monitor.

Εάν προστεθούν σε αυτόν τον αριθμό οι ανεξάρτητες ιδιοκτησίες, τότε το ποσοστό αυξάνεται. Συνολικά, ο αριθμός των πολυτελών καταλυμάτων δεν παρουσίαζε σημαντικές αυξομειώσεις από έτος σε έτος – αντιπροσωπεύοντας περίπου το 6 έως 7% των συνολικών καταλυμάτων.

Τα ταξίδια πολυτελείας «δείχνουν τον δρόμο» προς την τουριστική ανάκαμψη
«Πολλοί άνθρωποι είναι έτοιμοι να αφεθούν και να ξοδέψουν λίγο περισσότερο από ότι συνήθως στα ταξίδια τους». © Humphrey Muleba/ Unsplash

Όμως, το 2020 αυτό το ποσοστό αυξήθηκε στο 9%.

«Εάν συνεχιστεί αυτή η αύξηση των πολυτελών καταλυμάτων, αυτό θα μπορούσε να αποτελεί ένδειξη ότι θα αυξηθούν οι δαπάνες συνολικά στην αγορά πολυτελείας», δήλωσε ο Κρις Ντάβιντσον, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της MMGY Travel Intelligence.

Από την πλευρά της ζήτησης, οι κρατήσεις για διακοπές στην πιο ακριβή βαθμίδα των ξενοδοχείων αυξήθηκαν τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με το Adobe Digital Insights.

Δεν είναι όμως μόνο τα ξενοδοχεία. Η Vacasa , η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης ακινήτων στις ΗΠΑ για εξοχικές κατοικίες, έχει επίσης παρατηρήσει αυτήν τη νέα τάση.

Ανέφερε μια αύξηση της τάξης του 28% στα μέσα δολάρια που δαπανήθηκαν ανά κράτηση ανάμεσα στον Μάρτιο του 2021 και τον Μάριο του 2019.

Εν τω μεταξύ, η Onefinestay – brand της Accor που διαθέτει πολυτελή καταλύματα – έχει δει τη ζήτηση για τις μεγαλύτερες και ακριβότερες βίλες της να είναι σταθερά αυξημένη.

«Η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή στην Καραϊβική, όπου έχουμε διαπιστώσει ότι η μέση αξία κράτησης μας είναι αυξημένη κατά 80%», ανέφερε η Αμάντα Ντάιτζεσινσκι, υπεύθυνη μάρκετινγκ της Onefinestay.

Οι δυσκολίες παραμένουν

Φυσικά, δεν είναι όλα εύκολα για τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Πρόκειται για μια σταδιακή ανάκαμψη, η οποία διαφέρει ανάλογα με την αγορά, τον τύπο ιδιοκτησίας και την τοποθεσία.

«Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος για τις προοπτικές από το 2022 και μετά», δήλωσε ο Πίτερ Ρίλεϊ, διευθύνων σύμβουλος της Mandarin Oriental. «Αλλά το 2021, θα συνεχίσουμε να βιώνουμε δύσκολες συνθήκες».

Δεν είναι όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις σε θέση να επωφεληθούν από την αυξημένη ζήτηση. Ορισμένα πολυτελή καταλύματα, για παράδειγμα, είναι απόλυτα εξαρτώμενα από τα επαγγελματικά ταξίδια, τα οποία ενδέχεται να μην επιστρέψουν ποτέ στα προπανδημικά επίπεδα.

Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι πολυτελείς ξενοδοχειακές αλυσίδες εξακολουθούν να έχουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά πληρότητας σε σχέση με το 2019.

Υπάρχει μια ακόμη πρόκληση για τα ταξίδια πολυτελείας: ορισμένες περιοχές θα χρειαστούν πολύ περισσότερο χρόνο για να επανακάμψουν.

Στη Λατινική Αμερική, πολλές ταξιδιωτικές επιχειρήσεις ανήκουν σε οικογένειες ή δεν έχουν ισχυρά μετοχικά κεφάλαια. Η παρατεταμένη κρίση εσόδων ανάγκασε πολλούς επιχειρηματίες και υπαλλήλους να εγκαταλείψουν τον κλάδο.

Στην Αφρική, πολλά έθνη εξαρτώνται από τους ξένους επισκέπτες. Η τουριστική αγορά των πολυτελών σαφάρι, για παράδειγμα, απέφερε έσοδα 1,18 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018. Μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια για να επανακάμψει σε αυτά τα επίπεδα.

Ωστόσο, πολλοί εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι αυτή η ανάκαμψη μπορεί να έρθει αρκετά γρήγορα.

«Είμαστε αισιόδοξοι καθώς βλέπουμε την επιστροφή των πολυτελών ταξιδιών», δήλωσε ο Χάντλεϊ Αλεν, διευθύνων σύμβουλος της Wilderness Safaris. «Βλέπουμε αύξηση 40% στις δαπάνες των επισκεπτών στις μέσες κρατήσεις για ταξίδια το 2022 σε σύγκριση με το 2019».

Τα ταξίδια πολυτελείας «δείχνουν τον δρόμο» προς την τουριστική ανάκαμψη_3Η τουριστική αγορά των πολυτελών σαφάρι απέφερε έσοδα 1,18 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018. © redcharlie/ Unsplash

Δεν θα είναι όλα τα brand σε θέση να επωφεληθούν από την αύξηση της ζήτησης. Ωστόσο, πολλοί βλέπουν ότι τα πολυτελή εγχώρια ταξίδια αναψυχής θα «οδηγήσουν το δρόμο» προς την ανάκαμψη ολόκληρου του ταξιδιωτικού κλάδου.

Οι μεταβαλλόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών

Οι ανάγκες των ταξιδιωτών έχουν μεταβληθεί σημαντικά λόγω της πανδημίας, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα να καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το τι θεωρείται πλέον πολυτελές.

«Οι πελάτες μας εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την κοινωνική αποστασιοποίηση και θέλουν να συνεχίσουν να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι από ότι συνήθως», δήλωσε η Ντάιτζεσινσκι.

Παράλληλα, οι σωματικές δραστηριότητες αποκτούν τεράστια αξία – δεδομένου ότι ο περιορισμός του lockdown έχει κάνει πολλούς ανθρώπους να αισθάνονται υποτονικοί.

«Τώρα, περισσότερο από ποτέ, η ευεξία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων των ταξιδιωτών και αυτό έχει μεταφραστεί σε μια σημαντική αύξηση των ραντεβού για σπα», δήλωσε ο Τόρστεν βαν Ντούλεμεν, γενικός διευθυντής της Mandarin Oriental.

Μετά από ένα χρόνο τηλεδιασκέψεων μέσω του Zoom, πολλοί απαιτητικοί ταξιδιώτες ορίζουν σήμερα τα πολυτελή ταξίδια λιγότερο από την ποιότητα των σεντονιών και περισσότερο από την πρόσβαση στα αξιοθέατα και τις εμπειρίες που αντιπροσωπεύουν την αυθεντική ταυτότητα ενός προορισμού.

Η εξ αποστάσεως εργασία έχει κάνει ανθρώπους όλων των ηλικιών πιο εξοικειωμένους με τις ηλεκτρονικές αγορές και την ψηφιακή επικοινωνία. Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις πρέπει να συνδυάζουν την πολυτέλεια με νέα ψηφιακά εργαλεία.

Συγκρατημένη αισιοδοξία

Συμπερασματικά, τα σημάδια για την ανάκαμψη του τουρισμού πολυτελείας μοιάζουν ευοίωνα.

«Ενας από τους πιο πρόσφατους πελάτες μας το έθεσε καλύτερα από ότι μπορούσα», ανέφερε η Αριαν Τσαπότ, γενική διευθύντρια του νέου ξενοδοχείου Aethos Corsica. «Μετά από όσα έχουμε περάσει, το μόνο που θέλουμε είναι να μας περιποιηθούν, να απολαύσουμε νόστιμα και υγιεινά τρόφιμα και να μείνουμε μακριά από όλα».

με πληροφορίες από Skift