Οι τροφές που καταπολεμούν φυσικά τις ημικρανίες

0

Αν ζείτε με ημικρανίες, τότε η διατροφή σας μπορεί να σας βοηθήσει να τις διαχειριζεστε καλύτερα, και να ανακουφιστείτε από τον έντονο πόνο. Ποιες τροφές είναι σημαντικές;

Οι ημικρανίες επηρεάζουν ένα τεράστιο κομμάτι του πληθυσμού καθημερινά, και λίγο-πολύ όλοι μας θα βιώσουμε μια ημικρανία κάποτε. Υπάρχουν, φυσικά, και άνθρωποι για τους οποίους οι ημικρανίες αποτελούν χρόνιο πρόβλημα, και κάνουν ό,τι μπορούν για να διαχειρίζονται καλύτερα αυτούς τους ενοχλητικούς, έντονους πονοκεφάλους.

Η διατροφή μας, ευτυχώς, μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε πιο εύκολα μια ημικρανία, αλλά και να προστατεύσουμε τον εαυτό μας ώστε να μην συμβαίνουν τόσο συχνά και έντονα. Ποιες είναι οι τροφές στις οποίες πρέπει να δώσουμε περισσότερη σημασία;

Μπανάνες
Οι μπανάνες είναι το πιο ιδανικό σνακ αν χρειαζόμαστε κάτι που να είναι γλυκό, να παρέχει άμεση ενέργεια, αλλά όχι πολλές και κενές θερμίδες. Και, για πολλούς ανθρώπους, η υπερβολική κατανάλωση απλής ζάχαρης – ή η έλλειψή της για λίγες ώρες, αν την έχουμε συνηθίσει – μπορεί να οδηγήσει σε πονοκεφάλους. Επίσης, περιέχουν μαγνήσιο, που προστατεύει από τους πονοκεφάλους.

Καρπούζι
Καταφθάνει σιγά-σιγά η εποχή του και είναι τέλειο για να ενυδατωνόμαστε. Οι πονοκέφαλοι, σε πολλές περιπτώσεις, είναι ο τρόπος του οργανισμού μας να ενημερώσει ότι έχει αφυδατωθεί.

Σπόροι και ξηροί καρποί
Προσφέρουν στον οργανισμό άφθονο μαγνήσιο, αλλά και μια γερή δόση φυτικών ινών, που κρατάει τα αποθέματα ενέργειάς μας ψηλά, ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα έναν επερχόμενο πονοκέφαλο.

Το τσάι από βότανα

Πέραν του ότι μας ενυδατώνει – περισσότερο από το μαύρο και το πράσινο τσάι – και μπορεί να μας βοηθήσει να προλάβουμε τον πονοκέφαλο, το κάθε βότανο έχει και πιο ξεχωριστά οφέλη. Για παράδειγμα, η μέντα είναι πολύ καλή για όταν είμαστε μπουκωμένοι και ο πονοκέφαλός μας σχετίζεται με τα συμπτώματα του κρυολογήματος. Το τσάι από φρέσκο τζίντερ, επίσης, βοηθάει στην αντιμετώπιση του πονοκεφάλου, αλλά και της ναυτίας.

Ο καφές είναι… περίπλοκο ζήτημα
Η καφεΐνη, σε μικρές ποσότητες, μπορεί να βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε έναν πονοκέφαλο – άλλωστε, την περιέχουν πολλά φάρμακα κατά της ημικρανίας. Η υπερβολική δόση όμως, ή η έλλειψή της όταν ξαφνικά σταματήσουμε να πίνουμε καφέ, μπορούν να προκαλέσουν αρκετό δυσάρεστο πονοκέφαλο, ειδικά σε ανθρώπους που αντιδρούν εύκολα σε αυτήν.

Η σκούρα σοκολάτα, από την άλλη μεριά…
…γιατρεύει αυτούς τους πονοκεφάλους, αν προσπαθείτε να κόψετε τον καφέ ή τα αναψυκτικά με καφεΐνη. Ένα μικρό κομματάκι μπορεί να κάνει θαύματα. Μπόνους ότι περιλαμβάνει μια μικρούλα δόση μαγνησίου.

Μούρα
Τα μούρα, σε οποιαδήποτε μορφή τους, περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά, που ενισχύουν τις άμυνες του οργανισμού. Επίσης, παρέχουν αρκετή ενέργεια με πολύ λίγες θερμίδες και είναι αρκετά ενυδατικά.

Μανιτάρια
Σε περιπτώσεις που ο πονοκέφαλος προέρχεται από στομαχικά προβλήματα, οι τροφές που είναι πλούσιες σε ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2) μπορούν να βοηθήσουν πολύ. Εκτός από τα μανιτάρια, Β2 περιέχουν πολλοί ξηροί καρποί, τα αυγά και η κινόα. Υπάρχουν έρευνες που έχουν προτείνει ότι σε ασθενείς που πάσχουν από συχνές ημικρανίες, η παρουσία ριβοφλαβίνης στην διατροφή τους μπορεί να βοηθήσει.

Γιαούρτι
Παρομοίως, για την περίπτωση στομαχικών προβλημάτων, το γιαούρτι και τα προβιοτικά του ενισχύουν την υγεία του πεπτικού μας συστήματος. Επιπλέον, το γιαούρτι παρέχει ποιοτική πρωτεΐνη που μάς γεμίζει ενέργεια, και επίσης ενυδατώνει.

Μπρόκολο
Το μπρόκολο μπορεί να βοηθήσει σε περιπτώσεις που η ημικρανία είναι σύμπτωμα της περιόδου. Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, η λαχανίδα και τα λαχανάκια Βρυξελλών επηρεάζουν θετικά τα επίπεδα οιστρογόνου στον οργανισμό, ανακουφίζοντας από τους πόνους της περιόδου.

Σπανάκι
Το σπανάκι περιέχει μεγάλες δόσεις μαγνησίου, που το καθιστά ιδανικό σύμμαχο εναντίον των πονοκεφάλων. Επιπλέον, παρέχει τεράστιες ποσότητες φυτικών ινών, με πολύ λίγες θερμίδες, με αποτέλεσμα να πιάνει συχνά την κορυφή σε λίστες με τα πιο υγιεινά λαχανικά.