Με απόφαση του φοιτητικού συλλόγου Φυσικής του Πανεπιστημίου της Πάτρας οι φοιτητές καταγγέλλουν καθηγητή του τμήματος ο οποίος, όπως επισημαίνουν, «είναι ευρέως γνωστός ανάμεσα σε φοιτητές και καθηγητές για την αντιεκπαιδευτική-αντιακαδημαϊκή συμπεριφορά του εδώ και πολλά χρόνια». «Ο καθηγητής δημιουργεί όπου και αν βρίσκεται ένα κλίμα εκφοβισμού, υπενθυμίζοντας πάντα στον καθέναν μας την ιεραρχική μας κατωτερότητα» αναφέρουν καταγράφοντας στην μακροσκελή απόφαση τους μια σειρά από περιστατικά και καταλήγοντας να ζητούν την απομάκρυνση του.
Με απόφαση του Φοιτητικού Συλλόγου Φυσικής οι φοιτητές φέρνουν στην επιφάνεια μια σοβαρότατη καταγγελία κατά διδάσκοντα του τμήματος ζητώντας την απομάκρυνση του.
«Ο καθηγητής του τμήματος Φυσικής του πανεπιστημίου Πατρών, Στέλιος Κουρής, είναι ευρέως γνωστός ανάμεσα σε φοιτητές και καθηγητές για την αντιεκπαιδευτική-αντιακαδημαϊκή συμπεριφορά του εδώ και πολλά χρόνια. Παράδειγμα αδιαφορίας ως προς τις ανάγκες των φοιτητών και εκπαιδευτικής αυθαιρεσίας σε κάθε αμφιθέατρο ή εργαστήριο στο οποίο βρίσκεται. Εκφοβίζει παρά διδάσκει, τιμωρεί παρά κατανοεί. Πολλές γενιές φοιτητών έχουν προσπαθήσει να δικαιωθούν απέναντι στο συγκεκριμένο άτομο, αλλά οι πράξεις του ποτέ δεν έχουν τις ανάλογες συνέπειες, ενώ με κάθε διαφωνία/παράπονο εκδικείται το θάρρος μας να υψώνουμε τις φωνές μας» αναφέρει η απόφαση του Φοιτητικού Συλλόγου Φυσικής και συνεχίζει:
Ο καθηγητής δημιουργεί όπου και αν βρίσκεται ένα κλίμα εκφοβισμού, υπενθυμίζοντας πάντα στον καθέναν μας την ιεραρχική μας κατωτερότητα. Ο διάλογος θεωρείται αντίλογος και ο αντίλογος καταδικαστέος. Στο μάθημα του, άμα ειπωθεί κάποια ερώτηση που θεωρεί κατωτέρου νοητικού επιπέδου ή δυσανάλογη του επιπέδου σπουδών μας, υπάρχουν 4 ενδεχόμενα : να σε αγνοήσει, να σε προσβάλλει προσωπικά, να σε στοχοποιήσει, ή να σε ρωτήσει ειρωνικά πόσα μαθήματα χρωστάς, ξοδεύοντας ένα 5λεπτο δικαιολογώντας την ανικανότητα σου. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που φοιτητές και φοιτήτριες έχουν βγει με κλάματα έξω από το αμφιθέατρο, καθώς μια τέτοια αντιμετώπιση σε συνδυασμό με την κατάχρηση της εξουσίας του ισοδυναμεί με εκφοβιστική συμπεριφορά. Στα εργαστήρια παρουσιάζει ακόμα πιο αντιεκπαιδευτική συμπεριφορά. Άμα πιστεύει πως δεν είσαι επαρκώς προετοιμασμένος, θα σε χλευάζει, θα σε προσβάλλει προσωπικά και ενίοτε θα σε βρίσει αθυρόστομα και θα σταματήσει την εργαστηριακή άσκηση, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στους φοιτητές. Συνήθης τακτική του είναι, άμα δεν ανταποκριθείς στις απαιτήσεις που θέτει στην προφορική εξέταση, προκειμένου να βαθμολογηθείς, να υποχρεούσαι να πηγαίνεις κάθε βδομάδα στο γραφείο του μέχρι να το καταφέρεις. Σε αυτό το σημείο, είναι αναγκαίο να αναφερθεί ότι οι προσβολές του ντύνονται πολλές φορές και με σεξιστικά σχόλια απέναντι στις συμφοιτήτριες μας, υποτιμώντας τις ικανότητες τους, ως φυσικοί, λόγω του φύλου τους.
Το μάθημα το οποίο κάνει ο καθηγητής έχει την φήμη του πιο δύσκολου μαθήματος κορμού του Φυσικού Πατρών και αυτό δεν οφείλεται στην απαιτητικότητα του αντικειμένου ή των δύσκολων θεμάτων στις εξεταστικές, αλλά στηρίζεται στον ιδιόμορφο και πολλές φορές άδικο τρόπο βαθμολόγησης. Συγκεκριμένα, όλα τα προηγούμενα χρόνια τα ποσοστά επιτυχίας στο μάθημα με την τεράστια διακύμανση που έχουν αποδεικνύουν ότι τα κριτήρια για την επιλογή των θεμάτων και την βαθμολόγηση των φοιτητών είναι διαφορετικά και ορίζονται αυθαίρετα. Η διαφορά που έχει το 0,02% αυτού του Σεπτέμβρη με το 25% ή και 40% των άλλων εξεταστικών το αποδεικνύουν ξεκάθαρα. Είναι προφανές ότι το συντριπτικό ποσοστό αποτυχίας τις φορές που σημειώνεται δεν μπορεί να οφείλεται μόνο σε λόγους που αφορούν το πρόσωπο των φοιτητών (π.χ ελλιπές διάβασμα),γιατί είναι σαφώς αναντίστοιχο των ποσοστών επιτυχίας στα λοιπά μαθήματα, και, αν δεν οφείλεται στην προβληματική μέθοδο εξετάσεων, είναι δυνατόν να οφείλεται μόνο σε πλημμελή ή προβληματική μέθοδο διδασκαλίας. Ο καθηγητής, εάν δεν του έχεις παραδώσει τις προαιρετικές μέχρι πέρσι εργασίες, που έχουν μόνο βοηθητικό ρόλο, αντί να βαθμολογεί ουδέτερα βαθμολογεί αρνητικά, πόσο μάλλον άμα σε έχει στοχοποιήσει μέσα στο αμφιθέατρο ή άμα του έχεις φέρει αντίρρηση. Αυτή η προσέγγιση του διασφαλίζεται από το γεγονός ότι, πολλές φορές, αποφεύγει να δείξει γραπτά –πράγμα παράνομο- αφοπλίζοντας τον φοιτητή απ’ την δυνατότητα να υπερασπιστεί την αξία του γραπτού του. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της συμπεριφοράς του ήταν η εξεταστική του Ιουνίου 2020. Μέσα σε μια πρωτόγνωρη για όλους μας πανδημία και με απόφαση του πανεπιστημίου για εξ αποστάσεως εξετάσεις, ο καθηγητής απαίτησε από όλους τους φοιτητές να δώσουν δια ζώσης. Δικαίωμα εναλλακτικού τρόπου εξέτασης δινόταν μόνο σε φοιτητές οι οποίοι ήταν οι ίδιοι ευπαθείς ομάδες, ενώ, σε συναδέλφους που είχαν ευπαθή ομάδα στον στενό οικογενειακό τους κύκλο απάντησε αδιάλλακτα και αγενώς πως υποχρεούνται να εξεταστούν δια ζώσης! Παρόλα αυτά, ο ίδιος εργαλειοποίησε την πανδημία για να μην δείξει γραπτά σε κανέναν, ούτε διαδικτυακά όπως κάνουν πάρα πολλοί καθηγητές. Μετά από παράπονα, αντί να κατανοήσει τι έκανε λάθος, πήρε ακόμα πιο εκδικητική στάση. Συγκεκριμένα, στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου περάσανε στα πρώτα αποτελέσματα που ανακοίνωσε μόνο 5 άτομα, σε πλήθος φοιτητών μεγαλύτερου των 100. Τέλος, προκειμένου να αντισταθμίσει τα διαδοχικά χαμηλά ποσοστά επιτυχίας, στην επόμενη εξεταστική, έβαλε2 στάδια, το πρώτο με ερωτήσεις πολλαπλής, κόβοντας κατ’ αρχήν το πλήθος των φοιτητών στο μισό. Αυτή η τακτική θα μπορούσε να αποδοθεί στην ακαδημαϊκή ελευθέρια να εξετάζει όπως πιστεύει, ωστόσο, αντί να βάλει βαθμό (μηδέν) στους φοιτητές που απέτυχαν στο πρώτο στάδιο, τους σημείωσε παράτυπα ως απόντες, προκειμένου να αυξήσει –να διπλασιάσει στην προκείμενη περίπτωση – το ποσοστό επιτυχίας στο μάθημά του. Σε αυτήν την εξέταση, επιδεικτικά, αρνήθηκε να επανεξετάσει φοιτητή που είχε διακοπή ρεύματος την ώρα της εξέτασης.
Μετά από όλα αυτά, ενώ τόσα χρόνια ο καθηγητής εξετάζει το μάθημα του μόνο δια της εξεταστικής και αναθέτει κάποιες προαιρετικές, βοηθητικού χαρακτήρα, εργασίες, φέτος αποφάσισε αυθαίρετα να μας αναθέτει κάθε εβδομάδα υποχρεωτικές εργασίες πολύ μεγάλου όγκου οι οποίες πρέπει να παραδίδονται μέσα στην ασφυκτική προθεσμία που όρισε και είναι προαπαιτούμενες για να συμμετέχει κανείς στις επόμενες τρεις(!) εξεταστικές, αποκλείοντας φοιτητές που λόγω εργασιακών ή προσωπικών υποχρεώσεων δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό. Ακόμη έστελνε mail αναφέροντας ότι οι εργασίες είναι υποχρεωτικές και ότι δεν ενδιαφέρεται αν κάποιος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ή αν δεν ενημερώθηκε εγκαίρως, επειδή είναι μεγάλο έτος. Να σημειωθεί επίσης πως για τις εργασίες δεν δίνονται οι εκφωνήσεις των ασκήσεων που ζητούνται. Η δικαιολογία είναι πως είναι αυτούσιες ασκήσεις του βιβλίου που δίνεται για το μάθημα, το οποίο όμως οι φοιτητές του 3ου έτους δεν έχουν παραλάβει ακόμα από τον Εύδοξο. Και πάλι παρατηρείται μια άδικη -εκδικητική στάση, ειδικά απέναντι στους μεγαλοετείς και εργαζόμενους φοιτητές! Πάνω σε όλα αυτά, ο καθηγητής αρνείται να διορθώσει τις ασκήσεις αυτές, καθώς δεν θα προλαβαίνει. Άρα ένας φοιτητής που ασχολείται και θέλει να μάθει που έκανε λάθος, δεν μπορεί, αφού δεν ανεβαίνουν καν οι ενδεικτικές λύσεις. Η συμπεριφορά αυτή είναι αντιεκπαιδευτική και δεν βοηθά στην αφομοίωση του αντικειμένου του μαθήματος.
Ακόμα την Παρασκευή 05/03/2021, αρνήθηκε κατηγορηματικά τόσο να πραγματοποιήσει το προγραμματισμένο μάθημα όσο και να προβεί στην αναπλήρωσή του, επειδή εκείνη την στιγμή πραγματοποιούνταν συμβολική κατάληψη της πρυτανείας από φοιτητές, όπου συμμετείχε και ο δικός μας σύλλογος με απόφαση Γενικής Συνέλευσης. Η κατάληψη δεν παρεμπόδιζε σε καμία περίπτωση το εξ’ αποστάσεως μάθημα του εκείνη την στιγμή. Πάλι διαφαίνεται η άδικη, εκδικητική στάση του, που συνέδεσε με την πολιτική του τοποθέτηση, αφού αμφισβήτησε την διαδικασία της Γενικής Συνέλευσης λεκτικά και στην πράξη και συκοφάντησε τους φοιτητές που διαφωνούν πολιτικά μαζί του!
Να σημειώσουμε εδώ, πως, για το θέμα επικρατεί ένα κλίμα συγκάλυψης από το Τμήμα και από τον πρόεδρο, ο οποίος κάθε φορά που οι φοιτητές του μεταφέρουμε τα αιτήματα και την δυσαρέσκεια μας απέναντι σε αυτόν τον καθηγητή, σηκώνει τα χέρια ψηλά και προσπαθεί να τον καλύψει. Επιπλέον, κανένας καθηγητής δεν τολμά τόσα χρόνια να εκθέσει και να ανοίξει συζήτηση για την εκβιαστική και εκδικητική συμπεριφορά του κ.Κουρή !
Σε αυτές τις απόλυτα δυσμενείς συνθήκες για όλους, τα αιτήματά μας θα πρέπει να λαμβάνονται ακόμη πιο σοβαρά υπ’ όψιν καθώς αποτελούμε το πιο μεγάλο κομμάτι αυτής της κοινότητας και αντιμετωπίζουμε τις περισσότερες δυσκολίες, ειδικά στο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η εκπαιδευτική κοινότητα (φοιτητές και εκπαιδευτικοί) έχει χρέος να θίξει την παραπάνω συμπεριφορά και να μην αντιμετωπίζει το Τμήμα την συμπεριφορά του ως αυτή ενός γραφικού καθηγητή με ιδιαιτερότητες. Η αντιακαδημαϊκή και αντιεκπαιδευτική στάση του απέναντι μας πρέπει να καταδικαστεί από όλους μας! Ταυτόχρονα καταδικάζουμε και τη πολιτική που δίνει την «ακαδημαϊκή ελευθερία» και επιτρέπει τέτοιες συμπεριφορές. Τη πολιτική που διαμορφώνει τις σπουδές μας με βάση την επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι τις ανάγκες των φοιτητών. Με αυτά τα κριτήρια ορίζεται και η ίδια η αξιολόγηση που αφήνει ανενόχλητους κερδοφόρους ερευνητικά καθηγητές χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος που διδάσκουν και συμπεριφέρονται. Θέλουμε καθηγητές που θα μεριμνούν για τη γνώση που αποκτούν οι φοιτητές τους, δεν θα δημιουργούν εμπόδια στις σπουδές αλλά θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση του μελλοντικού επιστήμονα και εκπαιδευτικού με στόχο την έρευνα για τις σύγχρονες ανάγκες τις κοινωνίας.
Διεκδικούμε:
Να απομακρυνθεί από το πανεπιστήμιο ο κ.Κουρής και αντίστοιχα ο οποιοσδήποτε καθηγητής με τέτοιες συμπεριφορές.
Τμήμα, Κοσμητεία και Σύγκλητος να τοποθετηθούν άμεσα επί του ζητήματος και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες.
Οι εργασίες στο μάθημα ηλεκτρομαγνητισμός ΙΙ να είναι βοηθητικές ή απαλλακτικές ανάλογα το εύρος της ύλης που καλύπτουν αλλά σε καμία περίπτωση υποχρεωτικές. Να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την εξεταστική.